Whyte z dumą przedstawia swoje najnowsze elektryczne rowery górskie. Łącząc geometrię Whyte’a, sposób prowadzenia i charakterystykę pracy z nowym, mocnym, kompaktowym i lekkim systemem 4 generacji firmy Bosch, Whyte osiągnął to co do tej pory było niemożliwe:
• Opracował geometrię ramy w oparciu o sprawdzony system OTO (ang. Optimised Trail Offset) specjalnie zaprojektowaną dla elektrycznych rowerów górskich
• Zintegrował z ramą nowy system Bosch Gen4 i osiągnął rower z bardzo nisko umieszczonym punktem ciężkości
• Najnowsza kinematyka zawieszenia oparta o dampery w systemie metrycznym (Fox i RockShox), dedykowane do rowerów ze wspomaganiem elektrycznym
• Niewielka bezwładność na zjazdach, przy odchyleniu i toczeniu się oznacza wyjątkową manewrowość, co daje pewne i efektywne prowadzenie
• Lekki, kompaktowy silnik z niewyczuwalnym oporem na korbie, ustanawia nowy standard dla silników elektrycznych rowerów górskich. Przy ciężarze tylko 2,9 kg i z momentem obrotowym do 85 Nm jest o 48% mniejszy niż jego poprzednik (Bosch Gen3)
• Akumulator rurowy 625Wh – z opcjonalną szybką ładowarką 6A (3,7 godz. do pełnego naładowania)
• Jednostka napędowa, akumulator i sterowanie są w pełni zintegrowane z konstrukcją zawieszenia
• Wkładanie akumulatora odbywa się od dołu schodzącej pod kątem dolnej rury i trwa dosłownie 2-3 minuty.
• Przyszłościowe rozwiązania na bardziej pojemny akumulator (miejsce w ramie na większą baterię)
• Zagwarantowana maksymalna integralność strukturalna i sztywność skrętna dzięki jednolitej konstrukcji dolnej rury (wytwarzana w ciągu 18 procesów)
• Efektywne wykorzystanie materiałów – maksymalna sztywność skrętna lekkiej, hydroformowanej rury o grubości 2,7 mm
• Silnik wkładany od boku i chroniony 6mm warstwą aluminium – jedno z niewielu tak pewnych i bezpiecznych rozwiązań na rynku
• Wyjmowanie akumulatora jest niezależne od jednostki napędowej
• Nowe, wewnętrzne prowadzenie przewodów (hamulcowy, do sztycy podsiodłowej i wiązka elektryczna)